veilig aangekomen - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Michiel Arts - WaarBenJij.nu veilig aangekomen - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Michiel Arts - WaarBenJij.nu

veilig aangekomen

Door: michiel arts

Blijf op de hoogte en volg Michiel

17 Augustus 2014 | Canada, Edmonton

Na een marathondag van bijna 24 uur zit mijn heenreis erop. Vanmorgen vroeg opgestaan om 8:15. Ja dat is zeer vroeg voor een student. Om een uur of elf uitgezwaaid door mijn vader,moeder en broer(tje) ;). En toen begon mijn grote reis. Na ongeveer 2,5 uur vliegen kwam ik in ijsland aan. Wat ik kon zien vanuit het kleine vliegtuig raampje zag er prachtig uit en vraagt om verder onderzoek voor een latere vakantie. Het overstappen was gemakkelijk en snel totdat ik bij het vliegtuig kwam. Er moest nog iets door het cabinepersoneel gecontroleerd worden. Maar ach een half uurtje vertraging ga je ook niet dood aan. Eenmaal in edmonton aangekomen door de douane heengegaan en mn baggage van de band gehaald. En daarna mn vuurdoop in het noord-amerikaanse openbaar vervoer. Half uurtje wachten en dan hup de bus in. Ik dacht leuk kan ik uit het raam naar edmonton kijken. Maar nee hoor er zat een raar soort gaas voor het raam waardoor je niet naar buiten kan kijken :(. Daarna overstappen op de LTR (kruising tussen tram en metro). Die LTR is wel een chill ding. En daarna weer op de bus. Helaas mn bus gemist maar 10 min later kon ik weer een andere pakken. Dit keer zat ik zowat alleen in de bus en na een kort gesprek met de buschauffeur kreeg ik een bustour door edmonton. Hij legde mij het reilen en zeilen van het OV uit en gaf een kleime tour over de universiteits campus. Eenmaal in het hostel aangekomen ff een rustmomentje gepakt en daarna opzoek gegaan naar eten. Uiteindelijk werd het een broodje met cola. Niet gezond maar wel lekker. Nu met een volle maag en hoofd vol goede moed.

Trusten, Nederland

  • 17 Augustus 2014 - 13:14

    Geert, Maddy En Sem:

    Leuk dat we je kunnen gaan volgen.
    We zijn benieuwd naar je avonturen.
    Veel plezier en suc6.
    Groetjes uit Uden van Geert, Maddy en Sem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Een Aardwetenschappen student die voor een half jaar vakken gaat volgen in Edmonton, Alberta, Canada, maar eerst nog even gaat backpacken in de buurt.

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 4740

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 23 December 2014

4 maanden edmonton

Landen bezocht: