revelerende rockies - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Michiel Arts - WaarBenJij.nu revelerende rockies - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Michiel Arts - WaarBenJij.nu

revelerende rockies

Door: Michiel Arts

Blijf op de hoogte en volg Michiel

22 Augustus 2014 | Canada, Lake Louise

Na 3 dagen in de de rocky mountains wordt het wel weer eens tijd voor een verslag.

Eergisteren heb ik een kleine tour door Banff gedaan. Ik heb onderandere de hoodoos bezocht. Dat zijn van die rotspilaren zoals die in capadocie in turkije (google ze maar). Daarna ben ik langs de bow river naar de banff thermal springs gelopen. Vanaf daar heb een klim naar sulphur mountain gemaakt. Vanaf daar heb je een geweldig uitzicht over banff en omgeving. Vanaf heb ik de gondel naar beneden gepakt en ben ik terug naar de hostel gewandeld. Doodmoe maar was wel een mooie dag. De dag erop om 7 uur opgestaan en naar het bussration van banff gelopen. Vanaf daar een mooie busrit gemaakt naar lake louise village. Mn spullen in een kluisje gedaan en toen begonnen aan een wandeling. Eerst naar het meer lake louise gewandeld en dan naar lake agnes. Vanaf daar ben ik tot boven lake louise gewandeld tot aan de plain of six glaciers. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht op lake louise en de gletsjers in de bergen. Het begon een beetje te regenen dus besloot ik terug te wandelen. Naar de hostel. In het hostel samen met een nederlandse kamergenoot eten gekookt en daarna gaan slapen. De volgende morgen (vandaag) met de nederlandse kamergenoot ontbeten en toen met de bus naar moraine lake. Helaas was de bus 2 uur te laat maar het was de moeite waard. Eerst een wandeling langs het meer gemaakt en daarna met twee amerikanen en twee italianen een wandeling naar constellation lake gemaakt. Intussen regende het een beetje wat ervoor zorgde dat de toppen van de bergen een mooi wit poederlaagje kregen. Want hoger op de berg sneeuwde het. Eenmaal terug bij moraine lake was het windstil en was het uitzicht nog mooier. Met de bus terug naar de hostel. Eten koken en dan mn blog bijwerken. Morgen met de taxi naar yoho national park. Kan niet wachten op morgen.

Trusten nederland

• 23 Augustus 2014 - 11:57

Margo:

We volgen je met veel belangstelling. Het is een prachtig avontuur zo te lezen.
    Nog heel veel plezier en succes met het vervolg van je trip.

Groetjes uit Uden van ons allemaal ( papa, mama, Jeroen, opa, oma)